Tuesday, February 20, 2007

خـــايــفه وهــربانه ....

خايفه وهربانه ...
خايفه من  الي بيحصل للاقصى
تصدقوا انى لغايه دلوقتى معرفش ايه الي بيحصل للمسجد الاقصى
سمعت طراطيش كلام
وبجد خايفه وهربانه من الطراطيش دي
خـــايفه  بجد اعرف  ايه الي بيحصل
الاخبار... بقلب القناه بسرعه جداا قبل ما اسمع
علشان ما اعرفش
التفاصيل
المدونات ....
اى تدوينه عند اى حد عن الاقصى بقفلها
قبل مـا الحق اقرأها
وانا حاسه بخوفي وايدى بتترعش وقلبي بيوجعنى
رغم انى كتــير كنت بتعمد اشوف عذابهم بتفاصيله
وبنزل صور من النت فيها قتلى
رغم انى بصعوبه شديده كنت بشوفهم
وكانوا بيوجعونى اووي
انما كنت بعمل كده علشان اكبّر حجم الالم جوايا
علشان ابداً
منساش  
ويفضل حلمى كبير قدامى ...
والام ده يفضل يوجعنى  وافضل فكراه
انما دلوقتى
بجد
خايفه جدااااااااا ومش قادره وهربانه
سألت امى  وهى بتقول لقيتنى بسد ودانى
وبهرب من قدامها
بهرب من قراءه المواضيع على النت
وبستخدم الريموت بسرعه شديده
واجري
من على قنوات الاخبار من قبل ما اشوف حاجه
اى حاجه
كنت حـ ادور على صوره للتدوينه دي
وخوفت اعمل سيرش اعرف ايه الي بيحصل
خايفه بجد حد يعرّفنى
وكأنه بيضربنى بالقلم على وشي
خايفه لانى  حاسه بعجز مؤقت  في رد فعلى
بعد ما  وصل الالم جوايا مُنتهاه
لا مظاهرات  حتخرجه
ولا  دموع حتهون عليه
حتى حلمى  انى اكون جزء  
من عزه الاسلام
عارفه مع اصراري  انه لسه
وقت علشان احققه
وفي الوقت ده مش عارفه حتحمل
الزياده ازاى بعد
ما المي وصل منتهاه
انا دلوقتى بعترف
انا خايفه
وهربــــــــانه
!!


6 comments:

-_- said...

تعالى استلمى التاج و بلاش عرب ولا خوف
ههههههه

زحل الفلكي said...

الخوف اصبح سمه مميزه في العالم دلوقتي

تلاقي نفسك خايفة تسمعي اخبار فلسطين
خايفة تشوفي اخبار لبنان
خايفة تسمعي عن العراق

خايفة تاكلي لحسن الاكل ملوث
خايفة تشربي علشان المياه طعمها متغير
خايفة تروحي للدكتور علشان حكاية وصف الادوية الغلط

خايفة تسكني في عمارة جديده ده لو قدرتي يعني علشان ممكن المهندس والمقاول يكونوا غشاشين

خايفه خايفه

مش عارف اقولك غير جمدي قلبك شوية
واشحني نفسك بكل اللي تقدري تشحني نفسك بيه
وازعلي على اللي متقدريش تغيريه
واللي تقدري تغيريه
ابدأي فيه

فوكيره said...

شارم .. انا عندى واجب متأخر
في تاج متأخر عندى اجاوبه وبعدين استلم التاج التانى

نوفا : ردك اعطانى معنى عميق
لما شعرت به
اتمنى من الله الصبر حتى نستعيد عزتنا

أنا أفكر إذن أنا موجود said...

كلام نوفا صح ميه ميه
كل حاجه حولينا بقت مصدر للخوف
الواحد مش عارف يهرب من أيه ولا أيه
بس أقولك حاجه بجد
عمري ما عذبت نفسي بمشاهدة الضحايا ولا مشاهده الحوادث الغادرة للفسلطينين والعراقيين على أيدي أعداء الدين

لكن بأدعيلهم ربنا يفك كربهم
وواثقة أن النصر قريب إن شاء الله

لأن النصر هيكون لكل من يحمل في قلبه كلمة ( أشهد أن لا إله إلا الله وأن محمداً رسول الله )

فوكيره said...

مصدر خوفي الاساسي
هو انى وصلت لمرحله شحن
نهائيه
وانا الان اخوض حربي الخاصه معهم والتى كنت قد كتبت عنها ...
خوفي كان من الشحن الزائد فانا لا اعلم حتى الان ماذا سيكون تأثيره
بعد ان وصل المى وشحنى وطاقتى التى تحفزنى ان اكون
منتهاها

وربنا يحفظنا جميعا

والنصر سيكون على يد جيلى ...بالثمره التى ازرعها

تحياتى

مدثر أبوزيد said...

خلاص وقت الخوف عدى ..
دلوقت جه وقت شروق الشمس على ارض الاحرار ..
كلها كام يوم والهرب يكون قدر المحتل مش صاحب الارض ..
كلها كام يوم والكل يعرف قدر العرب الي اهانوهم وذلوهم على مدى 63 سنه ذل وهوان ..

4 ايام هما الزمن المتبقى قبل بدايه اكبر انتفاضه عرفها العالم وشافتها ارض فلسطين ..
15-5-2011
الانتفاضه الثالثه ..
عاشت فلسطين حره ..