Thursday, June 14, 2007

اليكم انتم



لا ادرى حقيقه لماذا انتم بالذات


فمنكم من هو من اصدقائي المقربين


ومنكم من هو من اصدقاء افكارى


ومنكم من لا يدرى حتى من تكون انا


ولكنى شعرت بتلك الكلمات فقررت ان اسطرها


هنا


اليـــكم
---------------
------------


ملكه الاحساس وصديقتى الجميله



يـــا من علمتنى ان للحروف الوان... اخترتها لكِ
لتضعي عليها الوان حروفك





زحل الفلكي

محمد...انسان يغمر الكون بالحماس والطاقه

دووووووووووووووووووووووووووووووووووووس

يا محمد

انطلق حتى تشق ظلام الكون ...فانت قادر


خــالد ... العقل الذكي والانسان الجميل والمختلف

كلما ادركتك اكثر ..كلما ازداد يقينى بـانها ليست ارادتك وحدك
بل وكـأن القدر قد اقسم على ان تكون
دعمي الكـــامل لتصل الى ما بـعد هذا الضوء





مبرمج حر

احمد ... مورد التاجات :) والعقل الذى يستحق ان يُحترم

تملك قدره خـارقه على التحليل تمكنك من فك طلاسم الالوان لتصبح بهذا الوضوح والترتيب



رووودي


رودى ... الصديقه الجدعه والرقيقه والزوووق


اشتــاق لرؤيه هذا الفارس ... الذى سيكمل تلك الصوره

بداخلك






زورديك
احمد ... الدكتور ان شاء الله


لم ولن استطع نسيان علبه الوانك


انووج... يا من تأخذنى معها في بحور الاحساس

ارفعي رأسـك فـانت من من يستحقون الحيــاه


شذا... الروح الرقيقه


تلك الصوره اهداها لى احدهم يوما
الان ... اشعر انك تستحقيها اكثر مني فها انا الان اهديكي اياها


احمد... العـــاصــفـــه



حقـاً في عقلك وقلبك ما يستحق ان ينصت اليه العالم
فـاسطر ما بداخلهما



خالد الصاوى

الاستاذ خـالد ...الفنان والانسان

رغم انى لا استطيع استيعاب كل ما يسطره قلمك
الا انه يراودنى شعور يقول انك ستترك هذا الاثر الاخضر الذى تتمناه على جدران التاريخ




على الالفي

على ...الانسان






انطلق ...بهــدوء

واستمتع بجنون العـــاصمه


--------------


ربما كانت صياغتى للكلمات ليست جيده

ولكنى واثقه من ان الاحساس هو ما يضفى عليها الجمال

17 comments:

أحمد said...

سطرتى فأبدعتى
:)

-_- said...

اقولك حاجة هتزعلك ؟

صورة الضاروخ الفضائي اللى انتى حاطاه

ده لصاروخ عازار الاسرائيلي و ده مصمم لاطلاق الاقمار الصناعية الى الفضاء

في نسخ متطورة منه 1 ز 2 ز 3 و دي صورة النسخة الثالثة

rosealia29 said...

أعجز أمام براءة إحساسك . . بجد إنتي إنسانة غاية في الرقة و قمة في التميز .. و يكفي إن ذاتك جمعت من القدرة استيعاب كل المتناقضات بهذه الصورة الصائبة .. أكيد ذات مش سهلة ولا هينة أبداً ..


بجد زي ما قال أحمد .. سطرتي . فأبدعتي ..



10/10 مي الجميلة ..



كل الحب .. صورة روزاليا في الجووون بجد ..

ساعه الغروب said...

مى اقولك ايه؟؟

بجد مش عارفه؟؟

الكلمات الىل انتى كاتباها كلها روعه بجد

والصوره بتاعتى بجد مش قادره اقولك فرقت اد ايه معايا

بجد مش ممكن يا مى

رائع اوى احساسك العالى اوى دا

مى بجد شكرا ليكى من كل قلبى بجد

ميرسى يا حد غالى اخت غاليه عندى اوى

:)

حسيت كلماتى مش كفايه فهبقى اكملك لما اشوفك


بجد ميرسى اوى اوى اوى

:)

Anonymous said...

كلام جميل جدا عن ناس جميلة جدا
يستحقوا الاشادة و الحب و الاهتمام
و مفيش اجمل من التعبير عن الاعجاب بالاصدقاء
و ايصال رسائل توحى بالحب ليهم
و مادام الكلام من القلب فيصل دائما إلى القلوب
ربنا يجمع دائما باصدقاء المقربين على خير
و سلام
محمد جودة :)

مـحـمـد مـفـيـد said...

احساسك بديع ولا يهم ترتيب الكلمات

ارجو الاخذ في الاعتبار ملاحظه شارم

زحل الفلكي said...

تعرفي
انا مبسوط ان لسه الانطباع ده موجود عني
بالرغم اني بقالي فتره كبيره اوي مشحنتش
الوقود بتاع الصاروخ ده خلص من زمان
ومش لقي الافكار اللي تشحنه زي مأنا عايز
بس فرحت جداً ان لسه الانطباع ده موجود
انتي كده شحنتي الصاروخ
تقريباً لنصه
عقبال النص التاني

zordeak said...

أنا فرحان اوى يا مى بالبوست بتاعك ده

عارفة اختيارك للصور مع الكلام البسيط المعبر اوى ادانى احساس روعة بعد مخلصت البوست

احساسك بسيط اوى وراقى

ووصل كله

عارفة كمان حاجة فرحتنى اوى وحبيت اقولك عليها

وانا بقرى البوست ولقيتك بتتكلمى على ناس قلت انك هتجيبى سيرتى

ولما لقيتنى ولقيت الصورة التحفة دى افتكرت علبة الوان

ولقيتك حطاها

فرحت اوى بجد ان الاحساس متواصل كده

أعتز بمعرفتك وبمعرفة كل حد اتكلمتى عنه فى البوست لانهم فعلا ناس غاليين عندى اوى


شكرا

:)

Hadota ... حدوتة said...

اول مرور ليا على مدونتك
مدونتك حلوة ولذيذة مووووت
اتمنى اكون صديقة
عشان تحبينى وتذكرينى زى صحابك دوووول
تحيااااااتى

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

لا تعليق
:: :: :: ::
no comment

فوكيره said...

مبرمج حر : سعيده بمرورك وكلماتك
وخاصه
"سطرتى"

------------
شارم: السلام عليكم يا دكتور
انا ركزت في النجمه الى عليه لقيتها نجمه خماسيه
وعلى اى حال ... مش عارفه
الغرض من الصوره هى فكرتها والوانها
ببساطه انا مكتبتش عن امكنيات الصاروخ
اعتراضى على سياسه اسرائيل ميمنعنيش من وضع الصوره لانها محطوطه بغرض الصوره والمعنى وفقط.... رغم انى مكنتش اعرف المعلومه دى

بس على فكره تأثبر الفوتوشوب عليها
مخلى شكلها روعه

تحياتى لمرورك
----------------------
روزاليا: روزا حبيبتى
انا مش عارفه ارد على كلامك غير بـ ايموشن
(ايموشن مكسووووووووووووووووف ووشه احمر )

----------------------

روووووووودي:
اقولك انا على حاجه
الصوره بتاعتك هى الموحيه في الموضوع ده كله
الموضوع بدأ انى كنت بعمل سيرش فلقيت الصوره دي
حسيت انها بتقول انا ردوى
و منها جمعت صور لكل اصدقائي وفي منهم صور مش اتحطت في البوست كمان

شوفتى بقاا
:))

--------------------
محمد جوده : فعلا الكلام الى من القلب بيوصل للقلب
وكلماتى لم تكن فقط لاصدقائي المقربين
فمنهم من لا يعلم حتى من تكون انا

تحياتى

فوكيره said...

محمد مفيد : اشكر متابعتك

وقد وضحت وجهه نظرى في هذا الموضوع في ردى على شارم


تحياتى
-----------------
زحل اخووويا: نصه التانى حيتشحن
بيك وبمواهبك وبقدرتك
انت كده لانك كده وعايز تفضل كده مش لان الظروف خلتك كده
وعلشان كده
حتكون دااايما كده حتى لو كانت الظروف
كده او كده
فهمت كده
:)))

--------------------
زوردياك:
فؤش ردك عفوووى جداا

انا سعيده ان البوست فرحك
وسعيده جدااا بالتواصل الي اتكلمت عنه ده بجد
و
اعتقد هم وانا نبادلك نفس المعزه

تحياااااااااااااااتى

--------------------
حدوته:اهلا بزيارتك الاولى

وعلى فكره انا بحترم جداا الناس الى
بتحترم الصور وبتنقيها صح في عالم التدوين
واعتقد انك منهم

تحياتى
--------------------
كاسبر :
:)
مش عارفه ده كده حلو ولا وحش
:))
تحياتى

do3aa said...

بجد من ساعة ما عرفتك بقول عليكى انسانة ذكية بكل ما فيكى

تعرفى ازاى بذكائلك تخلى اللى ادامك يتشد ليكى

وربنا يخليكم لبعض وعرفتى تختارى من ناس جميلة

علي الالفي said...

مش هاقوللك غير حاضر بس ادعييييييييييييلييييييييييييي

فوكيره said...

دودو:ثانكس
على وصفك ليا بالذكاء انا بحترم
الوصف ده جدااا وبحبه
انا عارفه انك مش قصدك الى حقوله ده بس انا عايزه ااقوله
انى مش بتعمد اشد حد ليا
كل الى بعمله انى بتصرف بطبيعتى
جداا
جدااااا
وبس

تحياتى

-----------------
على الانسان: اكييييد بدعي

Anonymous said...

كيف لا أعرف نفسي .. وأنا أجد نفسي قصة

قصتي مع الأمس ...... نعم قصة الأمس

تلك هي وحدها .... أينما كانت

لا تستطيع أن تفعل

أو أن تغير شي ...... لماذا؟

لماذا ؟

أسئل وانا أعرف الإجابة ...!!!

اتعرفي لماذا ....؟؟؟

لأنها أصبحت من الأمس .....!!

الأمس القديم .... ربما

تمر ذكري لها .... ولكن ليست من نتذكرها كل يوم .؟

هل تعلم لماذا ...؟؟

ها أنا أعود وأطرح نفس السؤال ..؟

لأنها من الماضي .... والأمس ماضي

فا أفرغت إلي نفسي ... لأسئل نفسي ..؟؟؟؟

ولأتذكر أين هي .؟؟؟؟؟

أين هي قصة الأمس ...........!!!!!

وجدتها ولكن أين أتعلم أين ....؟؟؟

وجدتها في حلمها الصغير ....!!!

ما أشد قسوت الأحلام...... حتى الأحلام

تصر علي معاندتها ...؟؟؟

لماذا لا يتحقق حلمها ..؟؟؟

وهو حلم صغير جدا ...!! ولا زالت تحلم به ؟

وهو يصر علي انه لايتحقق ...؟

ولكن بمرور الأيام ... وفي كل يوم

تكون هناك قصة

ويكون أسمها قصة الأمس

لا أستطيع أن أجد نفسي في المستقبل..؟

ولا حتى في الحاضر...؟؟

ولكني وجدتها .. أتعلم أين ..؟؟

وجدتها في الماضي ...!!!؟؟؟

وبذلك أصبحت أنا هي (قصة الأمس)

شكراً لكِ

Anonymous said...

الموضوع جميل جدااا

وحسيته أوى من صورة رودى

صوره جميله جدا والتعليق عليها أجمل

وعرفت منها أنتى بتحبى وبتحسى باصدقائك قد ايه

تحياتى