Friday, February 15, 2008

ســجل يا تـاريخ



في وسط فتره غريبه ... بمر بيها ... فيها احساس قوى جدا
بعدم الرغبه في التدوين هنا
خـــــــالص ...
زلزل هذا السكــون حدث رهيييييييييييييييب

غرييييييب .. مُرييب
.
.
مكنش يووومك يا فوكيره ...

ااااااااه ياني على الي جراالك

بقا انتى يحصل فيكـي كده ... من غيير علمك
يــــــــــــــالـ العــار
يـادي الفضيحه امو جلاجل
يادي الجرسه امو حنااجل
ااااااااااااااااه ياااااااااااااااااااااااااني .... يــارب ايه الي حصلي ده ...
ليستحييل ابدا ... مش ممكن .. لا لا لا لااااااااااااا
لاااااااااااااااا

لــست انا هذا الــرجل ... ولن اكوون
ابــــــداااا
.
.

الـ انا قـاعده لا بيا ولا عليا ... بناقش مع احد اصدقائي مشكله ازمه التدوين الي اصابتنى دي
ولقــيت اخويا داخل من باب البيت وبيقولي
.
.
.
انتــي عملتي عضويه في الحـزب الوطني

قولتله :لا ممكن ابدا ... قالي: خدي
!!! واداني كارنييه الحزب
وفجـأه اترفعت حوااجبي لفوووووق ... لفوووووووق ... لفوووووق

وازبهلييت وتنحت
ايه ده ... امتى ..؟ وازاى ...؟ والله العظيم ما عملت ...والله العظيم اخر مره روحت مقر الحزب كنت

بحجز كورس
ومـروحتش اخدته كمــان

انــا مقرأتش برنامج الحزب ولا اعرف سياسته ... علشان اقول انه وحش او حلو
بس انا كـ باقي الشعوب ...
عندى موروث شعبي .... ان الحزب وووحش... وووحــش
وانا شخصيا عندي ومش مستعده اعيد النظر.. انه حاجه متصحش ابدا العضويه دي ... وكل الي يسألنى عندى عضويه فيه ولا لأ
اقول له : فـــــــــــشر وانا وش ذلك
لا ممكن ابداا

واذا هو الخبر ينزل عليا كــالصاعقه ...

اخويا قالى اني اديت بياناتى لحد من اصدقاء والدي يعملهولى ... بس انا الحكايه دي مش في ذاكرتى ابدا
ازاى يعنى اكون بقول كده للي يسألنى على عضويه الحزب ... واخلى حد يعملى عضويه

عندي شيزوفرنيا انا يعني ولا اييه ...؟

وهو اصلا ينفع حد يعمل لحد عضويه في اي مكان ...

لا وخدوا المصيبه الكُبري ... اني مطلوبه علشان ادي صوتى في انتخابات داخليه خاصه بالمحليات باين ...

ينهاار ابيض .. ينهاار ابيض ... الله يمسيك بالخير يا مدحت يا شلبي
ومبروووووووووووووك لمصر ...


مكنش يومك يا فوكيره

يا شماته ابله ظاظا فيااا

اعمــل ايه انا دلوووقتى ... عااااااااا

8 comments:

مـحـمـد مـفـيـد said...

ليه كده بس
ربنا يعافيكي

ساعه الغروب said...

yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lahwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwi

لا لا لا برضو

انا عايزه تشلشلى

!!!

لا لا الا هو ازاى بجد

ايه دا ممكن؟؟

طيب مكن تدوريلى على كارنيه انا كمان

كل واحد يروح يدور على كارانيييييهو


جاثوووووووووووووووووووووث اهو

جوسى بقت جاسوسى


سورى يا مى بجد بس للاسف ما عندبش غير رد تهييسى وبس على البوست دا

الا فعلا دى كارثه بجد

الواحد بجد ياخدلو يومين اجازه وينزل يدور فى كل حته بقى على اى كارنيه باسمه


"نظرا لان مى معايا على التليفون دلوقتى ..البنت بجد مصدومده صدمه وحشه اوى فى نفسها "
فكل اللى يجى هنا بعذيها او يدعليها بقى



الا ابقى كلميلنا "شحيبر "بقى يشوفلنا اى حاجه عنده


وسلامتها ام حسن

:)

ربنا معاكى يا اختشى وانا مش عايزه اشمت فيكى لا يكونلى عضويه فى اى حته العن شويه


:)

raspoutine said...

الحزب الوطنى الحزب الناصرى حزب وداد
كلها احزاب من ورق وانا من رأيى انك تروحى الحزب وتحاولى تقولى رأيك

simply me said...

واللا وبقالنا ناس فى الحزب يا جدعان

اتدبست يا جميله
ولا يهمك
انت لها

حمامة said...

هههههههههه

عسل فكرتينى بنفسى والله

بس هى فعلاً غريبة

ابقى قوليلنا بقى ادليتى بصوتك ولا ؟

:D

فوكيره said...

محمد مفيد : شوفت الي حصلي يا استاذ محمد ...
عااااا

---------
ساعه غروب :
ايوووووه انا عايزه تشلشلى .. انا عايزه المع قفايا واشلشلي على الي حصللي من الحزب يا عاااااصم ..

ايووه هو شحيبر ..

لسـه مش فاهمه ... يعنى ايه حد يعمل لحد عضويه في الحزب
ولا في اي حته ....

عاااااااااااااااا

يا روودى ...

:((

-------------
راسبوتين : مش روووووحت
ومقدرتش استحمل ... روحت بعد اقل من نص ساعه
وكان ده هو القرار السلييم
كان لازم انسحب من المهزله الي شفتها هناك ...

تحياتى
ايمن

----------------
بندقه : انا لها ايه بس يا بندقه
انا مش مستوعبه الي حااصلي
:(((((

----------------
حمامه :
روحــت علشان اشوف النظام اييه

مكملتش نص ساعه وانسحبت فورا ...

كانت حاجه بشعه

خربوشة said...

حاجة مستفزة بجد
عمري ما تخيلت ان حاجة زي دي ممكن تحصل
امال هما اخدوا ايمن نور بأة ليه
على فكرة الحزب الوطني نفسه ممكن ميكونش وحش اوي في افكاره وطريقة شغله وكده
بس انا بصراحة مبرتاحلوش لاني مسمياه حزب الوصوليين
محدش بيعمل فيه عضوية كده لله في لله
كل واحد بيدخل بيبقى مستني ان الحزب يديله سلطات وهيلمان ويخلي الناس تخاف من الشخص ده
تلاقي الناس تقول لبعض "اوعي يا عم ده عضو في الحزب ممكن يودينا ورا الشمس"

اوعي تودينا ورا الشمس يا مي :S

مدثر أبوزيد said...

بوست جامد جدا .. :D:D
قال حزب وطني قال .. :D:D
بتاع طلعت ولا بتاع نزلاء طره .. إلي ايامها كانوا نزلاء الشانزليزيه .. :D:D
تفتكري لو كانوا يعرفوا الي هيحصل بعد 3 سنين من اليوم ده كانوا هيسموه الوطني برضه .. :D:D !!!